نارضایتی رئیس بیمه مرکزی ایران از بیمه شخص ثالث
رییس بیمه مرکزی ایران از قانون بیمه شخص ثالث خودور ابراز نارضایتی کرد و
افزود : گفت با وجود انجام اصلاحات در قانون بیمه شخص ثالث و ارائه آن به
مجلس ، متاسفانه وجود برخی از ذینفعان مانع اصلاح قانون بیمه شخص ثالث می
شود. عصر بیمه : محمد ابراهیم امین ( رئیس بیمه مرکزی ) دریافت یکسان حق
بیمه بیمه شخص ثالث از تمامی رانندگان را یکی از مهمترین ایرادها و اشکال
های قانون بیمه شخص ثالث دانست و افزود : میزان دریافت حق بیمه در رشته
ثالث میبایست بر مبنای ریسک راننده باشد و یک راننده کم ریسک و محتاط نباید
مطابق با یک راننده ای ریسک زیادی دارد حق بیمه پرداخت نماید. وی درباره
مشخص شدن حق بیمه شخص ثالث متناسب با افزایش دیه اقزود : در حال حاضر در
کشور ما هفده میلیون نفر بیمه شخص ثالث
دارند و افزایش تعرفه این بیمه نامه ، هر سال 30 تا 40 % نیز مطابق میل و
نظر ما هم نیست. ولی توجه داشته باشیم که شرکت های بیمه در رابطه با افزایش
حق بیمه شخص ثالث تصمیم گیر نمی باشند و با توجه افزایش نرخ دیه آنها هم
به علت ادای تعهدات خود ناچار می باشند که حق بیمه شخص ثالث را به همان
نسبت افزایش دهند. محمد ابراهیم امین گفت : با ادامه این شرایط اگر شرکت
های بیمه مایل باشند بیمه شخص ثالث بفروشند ضرر و زیان شدیدی خواهند کرد و
اگر هم مایل به فروش بیمه شخص ثالث نباشند ، نمی توانند در بازار حضور
داشته باشند چون که زیرا 50 % سهم بازار به بیمه شخص ثالث تعلق دارد . وی
در پایان گفت : دریافت حق بیمه شخص ثالث باید با سیاست
های تنبیهی و تشویقی همراه باشد و یعنی دریافت حق بیمه شخص ثالث کمتر از
رانندگان کم ریسک و کم خطر و حق بیمه بیشتر از رانندگان پر خطر و پر ریسک
است. بنابراین ما انتظار این را داریم که به ما اجازه دهند حق بیمه شخص
ثالث را بر مبنای ریسک راننده که عامل 80 % حوادث است تعیین کنیم. به
اعتقاد ما رانندگان پر خطر و پرریسک میبایست جریمه ریسک بالای خود را
پرداخت کنند .
مرجع سایت بیمه آسیا