بیمه دانا

بیمه دانا مطمئن و توانا

بیمه دانا مطمئن و توانا

بیمه دانا

آدرس: قزوین - اقبالیه - خ امام (ره) جنب بانک صادرات

نمایندگی عباس سلطان آبادی کد 8766

تلفکس 02833425958

موبایل 0910046684


بهترین خدمات بیمه ای را در نمایندگی کد 8766 تجربه کنید

مردمانی که آرزو و هدف دارند ، فقر نمی شناسند ، زیرا شخص به اندازه هدفهایش ثروتمند است "کیم وو جونگ"

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

ردیف نام پزشک
نوع تخصص
نشانی
تلفن تاریخ ثبت

1 دکتر مهرانگیز ثامی
دندانپزشک
خیابان خیام روبروی بانک صادرات
3339320

2 دکتراکبربدرحصاری
دندان پزشک
بیدستان درمانگاه طالقانی
2322069

3 دکتربرزوسلیمانی
دندان پزشک
قزوین فردوسی جنوبی نبش کوچه حمام پاک
2244454

4 دکترجمشید جباری
دندانپزشک
سبزه میدان جنب سینما ملت ساختمان آزادی
2228013

5 دکترحبیب الله شجاعی نژاد
دندان پزشک
فردوسی شمالی بالاترازپیتزاپله-کوچه 16
3337705

6 دکترحبیب اله بهتوئی
دندانپزشک
سبزه میدان ساختمان پزشکان آزادی
2226288

7 دکترحسن رضامحمدی
دندان پزشک
قزوین انتهای بلوارآزادگان
3682173

8 دکترسعید خشکباری
دندانپزشک
زیبا شهر - منطقه 4 خیابان امام حسین پلاک 112
2566566

9 دکترسید محسن حسنی برزی
جراح مغزواعصاب
فردوسی جنب آزمایشگاه رازی
223012-2237417

10 دکترسیدغلامرضاقائم مقام فراهانی
پزشک عمومی
آبیک خیابان طالقانی
2822556

11 دکترسیدمرتضی دیارجانی
دندان پزشک
قزوین ابتدای خیابان نادری
2228618

12 دکترشبنم جلیل القدر
متخصص کودکان
قزوین خیابان دانشگاه روبروی استاندارد
3680050

13 دکترشهرام طاهریها
دندان پزشک
تاکستان خیابان غفاری مجتمع رویال طبقه اول
0282-5229828

14 دکترعلی نوروزی
دندان پزشک
ابتدای بوعلی شرقی
3365002

15 دکترعلیرضا محمدی
دندان پزشک
میدان جانبازان درمانگاه آریا
3680291

16 دکترفریبارضوی
دندان پزشک
قزوین بالاترازچهارراه خیام
3328589

17 دکترفریده موحد
متخصص زنان-زایمان
خیابان فردوسی جنب آزمایشگاه رازی
2237417-2223012

18 دکترمحمد رضا جلوخانی
دندانپزشک
قزوین خیابان سعدی
2223219

19 دکترمحمدمهدی شعبانی
متخصص پوست ومووزیبایی
قزوین چهارراه خیام ساختمان پزشکان آتیه
2244106

20 دکترمحمود صمدی
دندانپزشک
آبیک ساختمان پزشکان ادیب خیابان طالقانی
2822423

21 دکترمحمودرجبی
دندان پزشک
سبزه میدان ساختمان پزشکان نادری
2233205

22 دکترمریم آقایی
متخصص زنان
قزوین بلوارمدرس
3359929-3359930

23 دکترمنصوره رادفر
دندان پزشک
قزوین چهارراه بلوارجنب مسجدمحمدرسول الله
2223919

24 دکترنصرالله بیانی
متخصص گوش حلق بینی
قزوین خیابان خیام تقاطع شهرداری
2227989

25 درمانگاه دندان پزشکی نیکان
دندان پزشک
ابتدای بوعلی شرقی
3365002

26 دکتر افسانه آذری خجسته
دندانپزشک
ابتدای خ نادری ساختمتن چهارانبیاء
33245190

27 دکتر الهام صفاری فرد
دندانپزشک
قزوین چهارراه خیام بوعلی شرقی ساختمان پزشکان آتیه



28 دکتر بهرام مهرتاش
متخصص داخلی
قزوین انتهای خیام شمالی
33339936

29 دکتر حمیدرضا حاجی میر صادقی
پزشک عمومی
محمدیه منطقه 4 بلوار امام حسین
2566566

30 دکتر رقیه حسن پور
دندانپزشک
قزوین میدان عارف ک مهدی پ 6
3367185

31 دکتر زینب هاشمی
پزشک عمومی
انتهای بلوار میرداماد طبقه فوقانی داروخانه عابدی
3663943

32 دکتر سعید بابائی
پزشک عمومی
آبیک خیابان طالقانی پاساژ ولیعصر طبقه دوم
2826333

33 دکتر سید مجتبی فائق
دندانپزشک
قززوین چهارراه خیام ساختمان پزشکان ابن سینا
33334380

34 دکتر علی اکبر یزدانی
پزشک عمومی
خیابان راه آهن طبقه فوقانی داروخانه فائزی
2552385

35 دکتر علی سیرجانی
پزشک عمومی
آبیک خیابان طالقانی - پاساژ محمدی طبقه فوقانی داروخانه کرم پور
2827477

36 دکتر علی طارمیها
جراح عمومی
سبزه میدان -بن بست مید جنب ساختمان پزشکان آزادی
2221381

37 دکتر علیرضا طارمیها
فوق تخصص کودکان
خیابان پاک ساختمان فردوسی جنوبی کوچه حمام دی
2233329

38 دکتر علیرضا معمار پور
پزشک عمومی
محمدیه بلوار امام حسین پلاک 52
2562100

39 دکتر فخری خانبان
پزشک عمومی
محمدیه بلوار امام حسین منطقه 4
2563664

40 دکتر مجید رجبی
پزشک عمومی
انتهای بلوار میرداماد طبقه فوقانی داروخانه عابدی
3663943

41 دکتر محمد ابراهیم خزائی
پزشک عمومی
آبیک خیابان طالقانی بالای داروخانه آبیک
2823991

42 دکتر محمد صادق بابایی
پزشک عمومی
خیابان پادگان -چهارراه فلسطین
3338690

43 دکتر مسعود رسولی
دندانپزشک
قزوین خیابان عدل ساختمان پزشکان میرعماد
33348049

44 دکتر مسعود قمری
عمومی
قزوین بلوار آزادگان
33682198
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۳۹
عباس سلطان آبادی

شرکت بیمه دانا با سرمایه گذاران کرد عراقی در باره همکاری های بیمه ای تفاهم نامه امضا کرد 

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بیمه دانا ، با دعوت مشاور اقتصادی استاندار کردستان جلسه ای با حضور دکتر تدین محاسب فنی  شرکت بیمه دانا ، بهروز باوفا مدیر شعبه سنندج ،کشوری رابط این همکاری ، نور محمدی نمایندگی کد{  8900} دهم شهریورماه جاری در محل هتل شادی این شهربرگزار شد .
در این نشست که " آراس عبداله رسول و نصرالدین محمد" ، سرمایه گذاران کرد عراقی حضور داشتند ، در خصوص سرمایه گذاری برای تاسیس کارخانه ذوب آهن و کنستانتره در شهرستان سقز که مجوز آن از طرف استانداری کردستان صادر شده ، بحث و تبادل نظر شد .
گفتنی است : با تاسیس این کارخانه ها که با سرمایه 300 میلیارد تومانی راه اندازی می شود ، شرکت بیمه دانا حدود 300نفر از پرسنل این کارخانه ها را تحت پوشش انواع خدمات بیمه ای قرار خواهد داد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۴
عباس سلطان آبادی

بیمه‌نامه مسافرت به خارج از کشور اشخاصی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد و اعتبار آن در خارج از کشور می‌باشد. کلیه خدمات موضوع این بیمه‌نامه با توجه به قرارداد فی مابین، مطابق با شرایط عمومی توسط شبکه بین‌المللی شرکت کمک رسانی آکسا و یا مفری تضمین و ارائه می‌گردد. همچنین خسارت‌های وارده در محل و به ارز قابل پرداخت می‌باشد .

مزایای بیمه نامه مسافرت خارج از کشور با احتساب موارد استثتائات و شرایط مندرج در بیمه نامه عبارتند از :

پرداخت هزینه های درمانی ، جراحی داروخانه ها و بیمارستانها جهت حوادث و بیماریهایی که در طول مسافرت بروز نماید تا مبلغ 50,000 یورو.
پرداخت هزینه های فوریتهای دندانپزشکی تا مبلغ
 150 یورو
پذیرش و انتقال پزشکی به نزدیکترین بیمارستان و یا بازگرداندن بیمار به ایران تحت نظارت پزشکی.
پرداخت هزینه های دعاوی حقوقی تا 1000 یورو طبق شرایط بیمه نامه .
راهنمایی و کمک رسانی در سرقت یا مفقود شدن مدراک مسافرتی.
بازگرداندن کودکان به ایران در صورت فوت یا بستری شدن بیمه شده.
بازگرداندن جسد به ایران در صورت فوت بیمه شده در طول مسافرت.
پرداخت هزینه های عزیمت همراه به بالین بیمه شده بستری در بیمارستان.
انتقال پیامهای فوری و اضطراری بیمه شده.
بازگشت پیش بینی نشده به دلیل مسائل پزشکی یا بیماری بستگان بیمه شده در صورتیکه نتواند از بلیط اولیه جهت بازگشت استفاهد نماید.
ارسال دارو از کشور مبدا به کشوری که بیمه شده در آن بستری است.
استرداد بار مسافر در صورت فقدان یا اشتباه مسیر بار
چنانچه بار کنترل شده مسافر تا 12 ساعت به بیمه شده تحویل نگردد،هزینه های خریدهای اضطراری تا مبلغ 200 یورو و در صورتیکه این تاخیر به بیش از48 ساعت منجر شود حداکثر تا مبلغ 800 یورو.
در صورتیکه مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارک مهم مسافرتی از قبیل گذرنامه،ویزا و.... ارائه اطلاعات لازم در مورد چگونگی اقدامهایقانونی برای جایگزینی آنها.
پرداخت هزینه های دیدار اضطراری هر فرد به درخواست بیمه گذار از مبدا ایران شامل یک فقره بلیط دو طرفه و مخارج اقامت تا سقف روزانه 60 یورو برای حداکثر15 روز متوالی ( مشروط بر آنکه بیمه گذار بیش از 10 روز متوالی در بیمارستان بستری شود.)

الف : پوشش و مزایای شخصی 
1- هزینه های پزشکی و بستری در خارج از کشورتا سقف 50,000 یورو تقبل خواهد نمود.
2- الف- جابجایی یا بازگرداندن بیمه گذار به خارج از کشور در طول سفر در اثر بروز بیماری یا حادثه
3- الف – پرداخت هزینه های فوری دندانپزشکی شرکت امداد رسان مفری در صورت نیاز، هزینه های فوری دندانپزشکی را به بیمه گذار در خارج از کشور محل اقامت وی تا سقف 400 یورو پرداخت می نماید .
4- الف- بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه گذار به کشور به محض بستری شدن بیمه گذار به دلیل بیماری ناگهانی و یا حادثه به مدت بیش از 10 روز و یا فوت وی شرکت امداد رسان مفری هزینه بازگشت یک نفر از اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه گذار به کشور مبدا( محل اقامت) را در صورت عدم توانایی به سفر یا وسیله نقلیه شخصی خود و یا وسیله نقلیه ای که در ابتدای سفر مورد استفاده قرار گرفته بود، تقبل خواهد نمود .
5- الف- بازگرداندن جسد متوفی
6- الف- سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده ، از جمله هزینه رفت و برگشت به محل بستری شدن و مخارج اقامت تا سقف 85 یورو برای هر روز، حداکثر به مدت 10 روز تا ( مبلغ850 یورو) را پرداخت خواهد نمود .
7- الف- بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده
8- الف- تحویل دارو
9- الف- ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری
10- الف- حواله تضمینی وجوه نقد شرکت امداد رسان مفری وجوه مربوط به هر نوع وثیقه قانونی از جانب بیمه گذار تا سقف حداکثر 850 یورو را حواله خواهد نمود .
11- الف- حواله وجه نقد چنانچه بیمه گذار در طول مسافرت به خارج از کشور در نتیجه سرقت، مفقود شدن بار، بیماری یا حادثه( که می تواند از طریق مدارک مربوطه نظیر رسید،تاییدیه، شکواییه رسمی و ... به اثبات برسد) پول نقد خود را از دست بدهد، شرکت امداد رسان مفری به شرط سپرده گذاری مبلغ مورد تقاضا در قالب چک بانکی، حواله یا پول نقد در دفتر رسمی خود در ایران نسبت به حواله حداکثر850 یورو اقدام خواهد نمود.
12- الف- فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور در صورت فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه بیمه گذار در خارج از کشور، شرکت امداد رسان مفری هزینه های لازم برای تهیه گذرنامه، گواهینامه رانندگی،شناسنامه المثنی و یا مدارک کنسولی مشابه تا سقف 200 یورو را تقبل خواهد نمود.
13- الف- معاضدت حقوقی شرکت امداد رسان مفری هزینه های دفاع قانونی در مقابل اشخاص ثالث دعاوی کیفری و مدنی ناشی از حوادث رانندگی در خارج از کشور تا سقف حداکثر 1500 یورو و یا معادل آن ( به ارز کشور مورد دعوی ) پوشش خواهد داد .

تذکر مهم1-ب- جبران خسارت فقذان بار تحویلی به هواپیما
در صورت فقدان بار توسط شرکت هواپیمایی حامل، شرکت امداد رسان مفری علاوه بر خسارتی که حامل متعهد به پرداخت آن است، ما به التفاوت آن را تا سقف حداکثر 210 یورو برای مجموعه بار و لوازم تحویل شده به هواپیما، به بیمه گذار پرداخت خواهد نمود.
2-ب- جبران خسارت تاخیر در ورود بار همراه مسافر
در صورتی که بار همراه مسافر ثبت شده باشد،شرکت امداد رسان مفری هزینه تاخیر در ورود بار همراه وی را مشروط به آن که شرکت هواپیمایی مربوطه وابسته به یاتا باشد پس از گذشت حداقل 6 ساعتتاخیر، برای خرید ملزومات اساسی و حداکثر تا سقف 100 یورو پوشش می دهد .
3-ب- یافتن و ارسال بار و لوازم شخصی

پ – پوشش تاخیر در حرکت
1-پ- در صورتی که تاخیر بیش از 6 ساعت باشد ، تا سقف 45 یورو.
2-پ- در صورتی که تاخیر بیش از 12 ساعت باشد 45 یورو اضافه بر بند1-پ.
3-پ- در صورتی که تاخیر بیش از 18 ساعت باشد 45 یورو اضافه بر بند2-پ .
4-پ- در صورتی که تاخیر بیش از 24 ساعت باشد 45 یورو اضافه بر بند3-

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۵۴
عباس سلطان آبادی

یست و یکمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی بیمه و توسعه با موضوع اصلی "مشتری مداری در صنعت بیمه" برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، این همایش پنج شنبه ۱۳ آذرماه سالجاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود. موضوع اصلی همایش مشتری مداری در صنعت بیمه؛ الزامات، چالش ها و راه کارهاست.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز اطلاع از محورهای همایش و ارائه مقاله می توانند به سایت این همایش به نشانی www.seminar.irc.ac.ir مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۵۳
عباس سلطان آبادی

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای موسسات آموزشی علاقه مند به برگزاری دوره های آموزشی بیمه مجوز صادر می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بهره‌گیری از تجربه و تخصص بخش خصوصی و ترویج هر چه بیشتر دانش، مهارت و فرهنگ بیمه و عرضه خدمات آموزشی با کیفیت در حوزه‌های مختلف بیمه‌های بازرگانی، پس از بررسی سوابق مدیریت و کادر غیر آموزشی و تخصص مدرسان بیمه‌، و همچنین فضا و امکانات اداری و آموزشی متقاضی، موافقت اصولی یکساله و تاییدیه صلاحیت برگزاری دوره آموزش بیمه‌ای صادر می کند.
بر اساس این گزارش، بیمه مرکزی تاکنون با بررسی درخواست های دریافتی از استان های مختلف برای ۶ موسسه واجد شرایط موافقت اصولی برگزاری دوره های آموزشی صادر کرده است. اطلاعات جزئی‌تر در مورد این مؤسسات یا شرکت‌ها در پرتال بیمه مرکزی به نشانی www.centinsur.ir در بخش عرضه کنندگان خدمات بیمه‌ای قابل دسترس است.
متقاضیان علاقه‌مند به برگزاری دوره‌های آموزشی بیمه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال بیمه مرکزی بخش عرضه کنندگان خدمات بیمه‌ای مراجعه و ضمن مطالعه "دفترچه راهنمای متقاضیان برگزاری دوره‌های آموزشی بیمه" در صورت دارا بودن امکانات و شرایط لازم، درخواست خود را به انضمام مستندات و مدارک لازم برای دریافت موافقت اصولی به دفتر برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی ارسال نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۵۳
عباس سلطان آبادی

دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی برای افزایش سقفِ پوشش بیمه نامه شخص ثالث و تهیه الحاقیه با توجه به ماه ذی القعده که از ماه های حرام محسوب می شود، اقدام کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، با توجه به میزان ریالی دیه در ماه های حرام که حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است، دارندگان وسایل نقلیه موتوری لازم است نسبت به افزایش سقف پوشش بیمه نامه شخص ثالث و تهیه الحاقیه اقدام نمایند. 
بنابر تصمیم و اعلام قوه قضائیه، در سالجاری میزان ریالی دیه در ماههای عادی۱۵۲ میلیون و در ماههای حرام ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم؛ ماههای حرام محسوب می شوند.
گفتنی است در بیمه شخص ثالث، شرکت های بیمه متناسب با سقف تعهد خسارت پرداخت می کنند و اگر بیمه گذاری پوشش کافی نداشته و الحاقیه تهیه نکند باید فاصله ۱۵۲ تا۲۰۰ میلیون تومان را خودش بپردازد.
بیمه گذارانی که در سال گذشته (۹۲) بیمه شخص ثالث تهیه کرده اند سقف تعهد بیمه برای آنها ۱۵۲ میلیون تومان است و اگر امسال الحاقیه تهیه نکنند باید در صورت وقوع حادثه ۴۸ میلیون تومان را خودشان بپردازند.
بر اساس قانون‌ اصلاح قانون بیمه‌ شخص ثالث دارندگان‌ وسایل‌ نقلیه‌ موتوری‌ زمینی‌ مسئول‌ جبران‌ خسارت های‌ بدنی‌ و مالی ‌در مقابل شخص ثالث‌ هستند و موظفند مسئولیت‌ خود را حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه حرام بیمه‌ کنند.
در صورتی که الحاقیه افزایش تعهدات بیمه شخص ثالث تهیه نشود، شرکت بیمه خسارت زیان دیدگان را حداکثر تا میزان مندرج در بیمه نامه پرداخت می کند و باقیمانده خسارت را باید مقصر حادثه (بیمه گذار) پرداخت کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۵۲
عباس سلطان آبادی

تقویت نظارت تخصصی و فنی، توسعه آموزش و تربیت کارشناسان خبره بیمه ای و تهیه و تدوین مقررات و آیین نامه های کارآمد از مهمترین دستاوردهای بیمه مرکزی در دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

به گزارش اداه کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، محمد ابراهیم امین در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: ما اعتقاد داریم که صنعت بیمه باید با تفکر بنگاه های اقتصادی به فعالیت بپردازد و مسائلی نظیر خروج از استانداردها و ضوابط بیمه ای و کم توجهی به اصل مشتری مداری از آسیب های جدی این صنعت به حساب می آید.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی در صنعت بیمه، گفت: ایفای حقوق بیمه گذاران، اولویت نهاد نظارتی بیمه مرکزی است و مسائل و مشکلات مرتبط با یک شرکت بیمه خاص که در زمینه مدیریت و ارزیابی ریسک، دارای اشکالاتی است با دخالت بیمه مرکزی  و اراده سهامداران خواهد شد.
امین خاطر نشان کرد: صورت های مالی از حیث ذخایر، درآمدها و هزینه ها باید به صورت کامل و شفاف توسط شرکت بیمه تدوین و ارائه شود و در غیر این صورت بیمه مرکزی خود را موظف می داند که به این حوزه ورود کند.
وی تصریح کرد: ریسک پذیری بیش از توانگری مالی شرکت ها با اصول بیمه گری در تضاد است و بیمه مرکزی با رصد دائمی صورت مالی شرکت ها عملیات بیمه گری شرکت ها را کنترل می کند.
امین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش صنعت بیمه در بهبود و گسترش فضای کسب و کار، بر تاکید وزیر اقتصاد در این خصوص اشاره کرد و گفت: موضوع بهبود فضای کسب و کار منطبق با اصول بیمه دنبال می شود و ما این مساله را با تکیه بر توان تخصصی بدنه صنعت بیمه و توانگری مالی شرکت ها دنبال خواهیم کرد.
شایان ذکر است نشست خبری ویژه هفته دولت با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۴
عباس سلطان آبادی

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش تحلیلی آمار صنعت بیمه کشور در سطح بین المللی طی ۵ سال اخیر را منتشر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، در این گزارش اهم آمارها به تفکیک شاخص های مختلف در بازار بیمه کشور با بازار بیمه جهان قابل مقایسه است. منبع اصلی مورد استفاده در این گزارش، گزارش سالیانه نشریه زیگما  به همراه سالنامه آماری صنعت بیمه در سال ۱۳۹۱ است. در این گزارش همچنین  رتبه بندی نزولی مدنظر قرار گرفته به این ترتیب که ”رتبه اول“ برای هر شاخص آماری به بیشترین رقم اختصاص پیدا می‌کند. علاقه مندان می توانند متن کامل این گزارش تحلیلی را با جداول مورد نظر در سایت بیمه مرکزی؛  بخش گزارش آماری ؛ آمارهای فصلی ملاحظه نمایند.
اهم آمارها به تفکیک شاخص های صنعت بیمه
الف) حق بیمه تولیدی

- تولید ۱/۱۶۲هزار میلیارد ریال حق بیمه در سال ۱۳۹۲ با رشد ۲/۲۳ درصد نسبت به سال قبل.
- ۵/۳ برابر شدن حق بیمه تولیدی در مقایسه با پنج سال گذشته.
(روند رشد حق بیمه تولیدی در کشور به مراتب از مقدار مشابه در دنیا و منطقه به ترتیب با ۱/۱ و ۵/۱ برابر شدن نسبت به پنج سال گذشته، بالاتر است)
- همچون سال گذشته از حیث این شاخص، حفظ جایگاه ۴۲  ام در میان کشورهای دنیا و رتبه ۳ در میان کشورهای منطقه (پس از: فلسطین اشغالی و ترکیه).
- طی پنج سال اخیر، رتبه جهانی در حق بیمه تولیدی ۴ پله ارتقاء و در منطقه یک پله صعود داشته است.
ب) حق بیمه سرانه
- در سال ۱۳۹۲، حق بیمه سرانه با رشد ۲۲ درصدی به ۱/۲ میلیون ریال رسید.
- شاخص مذکور نسبت به سال گذشته حدود ۳۸۰ هزار ریال افزایش داشت.
- طی پنج سال اخیر، میزان حق بیمه سرانه در دنیا به مراتب از کشور ما بالاتر بوده (بطور متوسط ۴/۷ برابر) و در سطح منطقه نزدیک تر است (بطور متوسط ۲/۱ برابر).
- با این وجود طی سال‌های اخیر، میزان رشد سرانه حق بیمه در کشور روند صعودی داشته به نحوی که در مقایسه با دنیا و منطقه سریعتر افزایش پیدا کرده است (به ترتیب با رشد متوسط سالانه در دنیا، منطقه و ایران به میزان حدوداً: ۲ %، ۷ % و ۳۵ %).
- جایگاه کشور ما از منظر حق بیمه سرانه با ۹ پله صعود، از رتبه ۷۳ به رتبه ۶۴ در دنیا ارتقاء یافت و در منطقه رتبه ۱۰ را حفظ نمود (ضمن آنکه جایگاه بین المللی کشور در مقایسه با سال گذشته ثابت ماند).
ج) ضریب نفوذ بیمه
- با توجه به عدم اعلام رقم رسمی GDP ازسوی بانک مرکزی ج.ا.ایران برای سال ۱۳۹۲، در حال حاضر امکان محاسبه دقیق ضریب‌ نفوذ بیمه طی این سال امکان پذیر نمی باشد.
- علیرغم مطلب فوق، نشریه زیگما رقم برآوردی ۷/۲ % را برای کشور ما اعلام نموده است. بر این اساس، کشور ج.ا.ایران از حیث این شاخص در سال ۱۳۹۲، حائز رتبه ۵۳ در دنیا و رتبه ۳ در منطقه خواهد بود.
- طی دوره پنج ساله ۹۱-۱۳۸۷ ضریب نفوذ بیمه از ۲/۱ % به ۹/۱ % افزایش داشته است. با این وجود، میزان نفوذ بیمه در دنیا به مراتب از کشور ما بالاتر بوده (بطور متوسط ۸/۴ برابر) و در سطح منطقه تقریباً یکسان به نظر می‌رسد.
- در سالهای ۹۱-۸۷، جایگاه کشور ما از حیث ضریب نفوذ بیمه از رتبه ۷۶ به رتبه ۶۶ در دنیا ارتقاء یافت و در منطقه با یک پله صعود، همچنان در مکان ۵  ام ایستاد.
د) سهم بیمه های زندگی
- در سال ۱۳۹۲، حق بیمه های رشته زندگی نسبت به سال گذشته با حدود ۴۴ درصد افزایش به ۸/۱۴ هزار میلیارد ریال رسید و در  مقایسه با پنج سال گذشته ۶/۴ برابر شد.
- طی پنج سال اخیر، سهم بیمه زندگی از پورتفوی بازار، از رقم ۹/۶% به ۱/۹ درصد رسید.
- با وجود افزایش سهم از بیمه زندگی در کشور طی پنج سال اخیر (با رقم متوسط ۸%)، این میزان در مقایسه با مقدار دنیا (به میزان متوسط ۵۷%) و از سطح منطقه (با میانگین ۲۶ %) به مراتب پائین‌تر است.
- مطابق آخرین آمارها، کشور ما بر مبنای حق بیمه تولیدی رشته زندگی، مشابه سال قبل جایگاه ۶  ام را در سطح منطقه حفظ نموده  و در رده‌بندی کشورهای دنیا در مکان ۵۵ قرار گرفته است که ۶ پله نسبت به پنج سال گذشته بهبود یافته است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۳
عباس سلطان آبادی

اصلاح نام شرکت بیمه ای که در انعکاس اخبار نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی به اشتباه ذکر شده است

در نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی که اول شهریور به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، ایشان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر بروز مشکلات در یکی از شرکت های بیمه، دلایل بروز مشکلات بیمه توسعه  را انتصاب مدیران فاقد صلاحیت در این شرکت طی سال های ۸۸ و ۸۹ عنوان کرد که رسانه های محترم نام شرکت را به اشتباه بیمه ایران ذکر کرده اند که به این وسیله اصلاح می گردد.

عین مطلب به این شرح است :

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل بروز مشکلات در بیمه توسعه انتصاب مدیران فاقد صلاحیت در این شرکت طی سال های ۸۸ و ۸۹ است، گفت: در مدت کوتاهی، این شرکت دو هزار نمایندگی بیمه جذب کرد و این نمایندگی ها با ۳۰ درصد تخفیف و به صورت اقساطی، یک میلیون بیمه نامه طی یک سال صادر کردند که هیچ گونه نظارتی هم بر آنها وجود نداشت.

وی تأکید کرد: با قوه قضائیه و مجلس طرحی را در حال تدوین داریم تا به راه حل مناسبی برای رفع مشکلات بیمه توسعه برسیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۱
عباس سلطان آبادی

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمار لغو و تعلیق پروانه فعالیت کارگزاران رسمی بیمه ( حقیقی و حقوقی) را تا پایان سال ۱۳۹۲ اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، اداره کل نظارت بر دفاتر خدمات بیمه ای اعلام کرد  پروانه فعالیت ۱۹ کارگزار بیمه لغو شده  که از این تعداد ۱۷ مورد کارگزار حقیقی و ۲ مورد کارگزار حقوقی است. این آمار بیانگر رشد ۱۳۷.۵درصدی لغو پروانه کارگزاری بیمه نسبت به سال ۱۳۹۱ است. علاوه بر این، ۴۷ درصد لغو پروانه کارگزاری به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه صورت گرفته و ۵۳ درصد نیز به دلیل درخواست شخصی بوده است .
بر اساس این گزارش، پروانه فعالیت ۱۴ کارگزار بیمه نیز تعلیق شده که از این تعداد ۱۳ مورد کارگزار حقیقی و ۱ مورد نیز کارگزار حقوقی بوده است. این آمار نیز بیانگر رشد (۱۷.۶- ) درصدی تعلیق پروانه کارگزاری بیمه نسبت به سال ۱۳۹۱ است. علاوه بر این ۵۰ درصد تعلیق پروانه کارگزاری به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه صورت گرفته و ۵۰ درصد نیز به دلیل درخواست شخصی بوده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۱
عباس سلطان آبادی